10 Ekim 2010 Pazar

TUZDA TAVUK(ANTAKYA)

1,5-2 kg.ağırlığında bütün tavuk
5 kg.tuz(peynir,turşu tuzu olacak.billur tuz değil)
5 yumurta akı

sos için:
3 yemek kaşığı yoğurt
1 çay kaşığı domates salçası
az tuz-karabiber-pul biber
az sıvı yağ


YAPILIŞI:
(ilk kez denedim arkadaşlar.hep dışarda yiyorduk dünya paraya.hem kolay hem lezzetli inanın.)
hazırladığım sosu,bütün tavuğun her yerine iyice sürdüm.
derin bir kapta,5 kg.peynir tuzuna 5 yumurta beyazı kırıp yoğurdum.az su ile de yoğurmaya devam ettim tuzu.macun gibi oldu.

fırınlı ocağın tepsisinin boyunda yağlı kağıt kestim.tepsi içine yağlı kağıdı yerleştirdim.
tam ortasına yoğurduğum tuzun bir kısmını 2-3 cm.kalınlığında yuvarlak şekilde yerleştirdim.ortaya sosladığım tavuğu koydum.
tuzun kalan kısmını da tavuğu iyice kaplayacak şekilde, sıkıca kubbe halinde tepsiye yerleştirdim.
tavuğun kesin hava almaması gerekir.yoksa pişerken yanıyormuş.
kısaca tavuk tuz kubbesi içinde kaybolacak.
daha sonra çarşı fırınına götürdüm.
fırıncıya tembih ettim.ateşten uzak bir köşede 2-3 saat pişecek diye.

resimde göreceksiniz.fırıncı,az yağlı kağıdı yakmış ama gene de lezzetli olmuş.

AFİYET OLSUN...


NOT:
pişen tavuğu tuz kubbesinden çıkarmak için,ben evde tahta tokmak vardı,üzerine onunla vurup kırdım.sonra bıçakla dikkatle tuz kalıplarını çıkardı.
tavuk üzerine tuz bulaşacak çıkarırken,onuda yumurta fırçasıyla temizledim.denenmesi gereken süper bir lezzet olmuştu.
sakın,tuzlu olur diye korkmayın.kesinlikle tuzlu falan olmuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YASAL UYARI

http://sperbabaanne.blogspot.com/ adresinde SÜPERBABAANNE adlı blogun tüm hakları tarafıma ait olup Blog içeriğinin (Fotoğraf-Yazı vs.) iznim olmadan kopyalanıp kullanılması 5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suç teşkil etmektedir. İzinsiz kullanımlarda yasal işlem uygulanacaktır.

BUNLARIDA DENEMEK İSTEYEBİLİRSİNİZ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...